Skrzynia z plandeką

 

Skrzynia z plandeką to jeden z popularniejszych rodzajów zabudów –  szczególnie w segmencie do 3,5 t. Skrzynie wykonujemy również na średnio tonażowych pojazdach np. MAN TGL czy Iveco Eurocargo. Nasze skrzynie produkujemy w całości z aluminium, dzięki czemu charakteryzują się niską masą przy zachowaniu bardzo dobrej wytrzymałości. Sprawdzą się zarówno w transporcie krajowym jak i na dalsze dystanse. Plandeki w nadwoziach skrzyniowych wykonywane są z wysokiej jakości materiałów wyprodukowanych na terenie UE, co gwarantuje doskonałą ochronę przewożonego towaru.

Nadwozie skrzyniowe pozwoli na wygodny przewóz towarów przez firmy transportowe na paletach, ale także luzem dzięki stosowaniu bezpiecznego systemu mocowania ładunku.

 

Międzynarodówka

Najpopularniejsza wersja skrzyni z plandeką o DMC 3,5t to tzw. Międzynarodówka. W pakiecie znajduje się kabina sypialna, ogrzewanie postojowe, osłony rowerowe, skrzynka narzędziowa oraz pojemnik na wodę.  Istotną kwestią jest dobór odpowiedniej długości zabudowy – najczęściej są to zabudowy mieszczące 8 lub 10 europalet.

Jeżeli zależy nam na maksymalnym zwiększeniu wygody kierowcy – wybierzmy tylną kabinę sypialną Space Master II.  

Wnętrze zabudowy

W standardowej skrzyni ładunkowej stosujemy burty aluminiowe o wysokości 400 mm. Podłoga wyłożona jest wodoodporną sklejką z fakturą antypoślizgową.

Warto wyposażyć skrzynię  w firanę lub burtofiranę. Zdecydowanie ułatwią oraz przyspieszą one załadunek przez boki zabudowy, a także zapewnią dobre napięcie plandeki. Firana może być jedno lub dwustronna.

SKP wnętrze wnętrze nadwozia skrzyniowego

Firana czy Burtofirana

Zaletą burtofirany jest możliwość wyposażenia dodatkowo skrzyni w system regulacji wysokości. Plandeka w burtofiranie napinana jest poziomo za pomocą napinacza.

W przypadku firany, zamiast burty stosowany jest profil piramidowy o wysokości 150 mm. Jest to system polecany przy przewozie wysokich ładunków na paletach. Przewagą firany jest lepsze napinanie plandeki, zarówno poziome jak i pionowe, co wiąże się z jej większą wytrzymałością. Napinanie poziome jest tak jak w burtofiranie realizowane za pomocą napinacza, natomiast pionowe odbywa się przy pomocy klamer.

Skrzynia SKP Master Firana boczna

Słupy środkowe

Słupy środkowe są łamane, wypinane i przesuwane na rolkach na całej długości zabudowy. System jest łatwy w obsłudze i umożliwi szybki załadunek przez bok zabudowy.

SKP wnętrze wnętrze nadwozia skrzyniowego

Specjalna konstrukcja dachu

Dach wykonujemy z poprzeczek aluminiowych, które są lekko wygięte do góry. Taki system zapewnia dobre odprowadzanie wody i zapobiegnie ewentualnym szkodom, które mogłyby pojawić się z powodu przeciążenia dachu nadmierną ilością zalegającej wody.

 

 

SKP wnętrze wnętrze nadwozia skrzyniowego dach zapobiegający gromadzeniu się wody andwozie skrzyniowe

Regulacja wysokości

Wysokości zabudowy to kolejna kwestia nad jaką należy się zastanowić. Niższa zabudowa to lepsza aerodynamika i niższe spalanie, natomiast wyższa zabudowa to możliwość transportu większej ilości rodzajów towarów. Należy jednak pamiętać, że w krajach takich jak Francja, zabudowy powyżej 3 m podlegają wyższym opłatom drogowym. Rozwiązaniem tego problemu jest nasz system regulacji wysokości, gdzie w  łatwy i szybki sposób można zabudowę podwyższyć w sytuacjach, gdy będzie taka potrzeba, a w innych obniżyć i uniknąć niepotrzebnych opłat.

System regulacji wysokości wspomagany pneumatycznie umożliwia zmianę wysokości zabudowy o 25cm. Istnieje także możliwość zamówienia systemu dwustopniowego – łącznie o 48 cm. System ten może być połączony z burtofiraną.

System regulacji wysokości

System mocowania ładunku

W każdej skrzyni montujemy nasz autorski multipunktowy system mocowania ładunku,

Zalety systemu:

  • Można przypiąć towar w dowolnym punkcie zabudowy
  • Można zastosować dowolną ilość punktów do mocowania
  • Uchwyty można obracać o 90 °

 

Tył zabudowy

Kolejna decyzja jaką należy podjąć to jak będzie wyglądało zamknięcie zabudowy. W wersji standardowej jest to plandeka zapinana przy pomocy linki celnej do oczek burtowych.

Oferujemy jednak również kilka innych wariantów:

  • rolowana plandeka
  • drzwi tylne panelowe lub aluminiowe
  • platforma załadowcza zamiast tylnej burty przykrywana plandeką
  • platforma załadowcza stanowiąca tylne zamknięcie z klapą domykającą unoszoną na sprężynach gazowych
Tył nadwozia dostawczego drzwi rolowana plandeka winda

Kompatybilne marki

Wyposażenie dodatkowe

Dodatkowy akumulator

Zalecamy montaż dodatkowego akumulatora, w każdym pojeździe wyposażonym w wiele odbiorników, które pobierają prąd przy wyłączonym silniku.

Drzwi ćwiartkowe

Drzwi ćwiartkowe podczas otwierania nie wychodzą poza obrys pojazdu, więc rozładunek może odbywać się tam gdzie nie ma miejsca na pełne otworzenie tradycyjnych drzwi.  

Kamera cofania

Kamera to bardzo przydatne urządzenie, które znacznie ułatwi cofanie pojazdem.

Klimatyzacja postojowa

Klimatyzacja postojowa pozwoli na utrzymanie optymalnej temperatury w pojeździe. Jej zaletą jest praca niezależnie od silnika, dzięki czemu oszczędzamy paliwo.

Ogrzewanie postojowe

Ogrzewanie postojowe to niemal obowiązkowe akcesorium w przypadku kiedy pojazd będzie służył kierowcy jako miejsce nocnego wypoczynku. Klienci zamawiając auto z kabiną sypialną zawsze wyposażają go także w ogrzewanie postojowe.

Platformy załadowcze

Podstawowe rodzaje platform załadowczych (wind) dostępnych w Pony Auto-Polska

Reklama na zabudowie

Warto wykorzystać dużą i przede wszystkim darmową w utrzymaniu powierzchnię reklamową jaką jest nadwozie. Oferujemy różne techniki wykonania reklamy.

Skrzynka narzędziowa

Miejsca do przechowywania, szczególnie w długich trasach, nigdy nie jest za mało. Aby uzyskać dodatkową przestrzeń montujemy skrzynki narzędziowe.

System regulacji wysokości

Jeżeli zdarza się, że wozisz ładunki o różnych gabarytach to warto zastanowić się nad systemem regulacji wysokości. Niższa zabudowa to lepsza aerodynamika i niższe spalanie.

Zawieszenie pneumatyczne

Poduszki pozwalają na poziomowanie pojazdu, który został obniżony podczas obciążenia. Poduszki mogą być jednoobwodowe lub dwuobwodowe.

Zasłonki kabiny kierowcy

Zasłonki kabiny kierowcy to drobny dodatek, który pozwoli na znaczne zwiększenie komfortu kierowcy podczas wypoczynku.

Zbiornik na wodę z dozownikiem na mydło

W trasie dostęp do wody nie zawsze jest prosty, dlatego standardem jest montowanie zbiorników na wodę z kranikiem i dozownikiem na mydło.

Zwijana plandeka

Praktyczna zwijana plandeka

    Napisz do nas


    wypełnij pola z gwiazdką * aby wiadomość do nas dotarła

    IMIĘ*


    NAZWISKO


    TWÓJ EMAIL*


    TWÓJ NR. TELEFONU


    TREŚĆ WIADOMOŚCI*


    RODZAJ SAMOCHODU*

    Pomoże nam to lepiej dopasować ofertę do Twoich potrzeb

    Samochód dostawczy do 3,5 tSamochód ciężarowy powyżej 3,5 t

    W celu zachowania zgodności z przepisami Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 (RODO), prosimy o zapoznanie się z Klauzulą informacyjną, w której znajdą Państwo ważne informacje na temat przetwarzanych przez nas danych osobowych.

    Loading...

    ** Jest to zabezpieczenie antyspamowe.