Skrzynia z plandeką
Skrzynia z plandeką to jeden z popularniejszych rodzajów zabudów – szczególnie w segmencie do 3,5 t. Skrzynie wykonujemy również na średnio tonażowych pojazdach np. MAN TGL czy Iveco Eurocargo. Nasze skrzynie produkujemy w całości z aluminium, dzięki czemu charakteryzują się niską masą przy zachowaniu bardzo dobrej wytrzymałości. Sprawdzą się zarówno w transporcie krajowym jak i na dalsze dystanse. Plandeki w nadwoziach skrzyniowych wykonywane są z wysokiej jakości materiałów wyprodukowanych na terenie UE, co gwarantuje doskonałą ochronę przewożonego towaru.
Nadwozie skrzyniowe pozwoli na wygodny przewóz towarów przez firmy transportowe na paletach, ale także luzem dzięki stosowaniu bezpiecznego systemu mocowania ładunku.
Międzynarodówka
Najpopularniejsza wersja skrzyni z plandeką o DMC 3,5t to tzw. Międzynarodówka. W pakiecie znajduje się kabina sypialna, ogrzewanie postojowe, osłony rowerowe, skrzynka narzędziowa oraz pojemnik na wodę. Istotną kwestią jest dobór odpowiedniej długości zabudowy – najczęściej są to zabudowy mieszczące 8 lub 10 europalet.
Jeżeli zależy nam na maksymalnym zwiększeniu wygody kierowcy – wybierzmy tylną kabinę sypialną Space Master II.
Wnętrze zabudowy
W standardowej skrzyni ładunkowej stosujemy burty aluminiowe o wysokości 400 mm. Podłoga wyłożona jest wodoodporną sklejką z fakturą antypoślizgową.
Warto wyposażyć skrzynię w firanę lub burtofiranę. Zdecydowanie ułatwią oraz przyspieszą one załadunek przez boki zabudowy, a także zapewnią dobre napięcie plandeki. Firana może być jedno lub dwustronna.
Firana czy Burtofirana
Zaletą burtofirany jest możliwość wyposażenia dodatkowo skrzyni w system regulacji wysokości. Plandeka w burtofiranie napinana jest poziomo za pomocą napinacza.
W przypadku firany, zamiast burty stosowany jest profil piramidowy o wysokości 150 mm. Jest to system polecany przy przewozie wysokich ładunków na paletach. Przewagą firany jest lepsze napinanie plandeki, zarówno poziome jak i pionowe, co wiąże się z jej większą wytrzymałością. Napinanie poziome jest tak jak w burtofiranie realizowane za pomocą napinacza, natomiast pionowe odbywa się przy pomocy klamer.
Słupy środkowe
Słupy środkowe są łamane, wypinane i przesuwane na rolkach na całej długości zabudowy. System jest łatwy w obsłudze i umożliwi szybki załadunek przez bok zabudowy.
Specjalna konstrukcja dachu
Dach wykonujemy z poprzeczek aluminiowych, które są lekko wygięte do góry. Taki system zapewnia dobre odprowadzanie wody i zapobiegnie ewentualnym szkodom, które mogłyby pojawić się z powodu przeciążenia dachu nadmierną ilością zalegającej wody.
Regulacja wysokości
Wysokości zabudowy to kolejna kwestia nad jaką należy się zastanowić. Niższa zabudowa to lepsza aerodynamika i niższe spalanie, natomiast wyższa zabudowa to możliwość transportu większej ilości rodzajów towarów. Należy jednak pamiętać, że w krajach takich jak Francja, zabudowy powyżej 3 m podlegają wyższym opłatom drogowym. Rozwiązaniem tego problemu jest nasz system regulacji wysokości, gdzie w łatwy i szybki sposób można zabudowę podwyższyć w sytuacjach, gdy będzie taka potrzeba, a w innych obniżyć i uniknąć niepotrzebnych opłat.
System regulacji wysokości wspomagany pneumatycznie umożliwia zmianę wysokości zabudowy o 25cm. Istnieje także możliwość zamówienia systemu dwustopniowego – łącznie o 48 cm. System ten może być połączony z burtofiraną.
System mocowania ładunku
W każdej skrzyni montujemy nasz autorski multipunktowy system mocowania ładunku,
Zalety systemu:
- Można przypiąć towar w dowolnym punkcie zabudowy
- Można zastosować dowolną ilość punktów do mocowania
- Uchwyty można obracać o 90 °
Tył zabudowy
Kolejna decyzja jaką należy podjąć to jak będzie wyglądało zamknięcie zabudowy. W wersji standardowej jest to plandeka zapinana przy pomocy linki celnej do oczek burtowych.
Oferujemy jednak również kilka innych wariantów:
- rolowana plandeka
- drzwi tylne panelowe lub aluminiowe
- platforma załadowcza zamiast tylnej burty przykrywana plandeką
- platforma załadowcza stanowiąca tylne zamknięcie z klapą domykającą unoszoną na sprężynach gazowych