Nadwozie kontenerowe
Zabudowy kontenerowe szczególnie chętnie wybierane są przez firmy z branży spożywczej, gastronomicznej, odzieżowej, meblarskiej, kurierskiej czy rtv i agd. Kontener charakteryzuje się niską masą, jednolitym poszyciem ścian, doskonałą ochroną ładunku przed warunkami zewnętrznymi oraz wszechstronnymi możliwościami adaptacji wnętrza.
Nasze kontenery powstają na bazie zaprojektowanego przez nas systemu wytrzymałych aluminiowych profili, który istnieje na rynku od 13 lat i został solidnie przetestowany przez naszych klientów. Każdy kontener tworzony jest od podstaw z dbałością o wszystkie szczegóły, tak aby gotowy produkt odznaczał się jak najwyższa jakością.
Rodzaje kontenerów
Kontenery wykonujemy na podwoziach o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) aż do 24t.
Podstawowa różnica pomiędzy produkowanymi przez nas kontenerami to typ zastosowanych ścian. Wybór zależeć będzie od specyfiki przewożonego towaru. Proponujemy następujące rozwiązania:
- KPS – kontener z paneli typu Sandwich (rdzeń z pianki XPS, poszycie z laminatu) – jego główną zaletą jest niska masa, ze względu na lekki rdzeń panela
- KPL – kontener z paneli typu Plywood (rdzeń ze sklejki, poszycie z laminatu) – jego zaletą jest wysoka wytrzymałość paneli, którą uzyskujemy poprzez zastosowanie twardego i odpornego na uszkodzenia mechaniczne rdzenia, co wiąże się jednak z wyższą masą takiej zabudowy
Standardowa specyfikacja
- Rama dostosowana do DMC zabudowy (aluminiowa lub stalowa)
- Ściany boczne z paneli typu Sandwich lub Plywood
- Dach widny z mlecznego laminatu wsparty na aluminiowych wręgach
- Poszycie zewn. i wewn. ścian z gładkiego białego laminatu odpornego na UV
- Profile narożne zewnętrzne aluminiowe anodowane, wewnętrzne aluminiowe
- Podłoga wykończona sklejką p/poślizgową
- Rama tylna aluminiowa anodowana
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe aluminiowe z wypełnieniem z białego panela
- Zamknięcie ryglowe z klamką kasetową blokowaną kluczem ze stali nierdzewnej
- W podłodze przy ścianach listwa do multipunktowego mocowania ładunku w dowolnym punkcie zabudowy
- Oświetlenie wewnętrzne LED
Tył zabudowy
W zależności od potrzeb istnieje kilka opcji zamknięcia zabudowy:
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe aluminiowe z wypełnieniem panelowym z zamkami ryglowymi
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe pełne aluminiowe
- Drzwi tylne dzielone – trzy lub czteroskrzydłowe
- Winda załadunkowa jako tylne zamknięcie z klapą domykającą unoszoną na sprężynach gazowych
Winda załadunkowa
W naszych zabudowach montujemy następujące rodzaje wind:
- Winda załadunkowa typu slider
- Winda załadunkowa jako tylne zamknięcie z klapą domykającą unoszoną na sprężynach gazowych
- Winda załadunkowa za drzwiami tylnymi
Szczególnie polecany przez nas typ windy to winda Slider montowana pod ramą pojazdu. Pozwala na swobodny dostęp do przedziału ładunkowego – polecana przy załadunku i rozładunku za pomocą rampy załadowczej czy wózka widłowego. W takiej sytuacji będzie bezpiecznie schowana pod ramą pojazdu i nie będzie narażona na uszkodzenia. Dwa siłowniki podnoszenia oraz 2 siłowniki przechyłu zapewniają maksymalną stabilność platformy.
Drzwi boczne
Jedna z najczęściej dobieranych opcji dodatkowych do kontenera to drzwi boczne. Drzwi pozwolą dostać się szybciej i łatwiej do ładunku umieszczonego w nadwoziu bez konieczności otwierania tyłu zabudowy. Szczególnie przydatne będą jeśli z tyłu zabudowy jest winda. Mogą zostać zamontowane w dowolnym punkcie zabudowy i na dowolnie wybraną szerokość.
Drzwi otwierają się o kąt 180° oraz posiadają blokadę pozycji otwartej. Wyposażone są w zamki nierdzewne blokowane kluczem.