Nadwozia izolowane
Nadwozia izolowane wykorzystywane są wszędzie tam gdzie konieczne jest zapewnienie stabilnej temperatury dla przewożonego ładunku niezależnie od warunków zewnętrznych. Przede wszystkim jest to branża spożywcza i gastronomiczna, ale także transport leków, kwiatów, klejów, farb i innych produktów wymagających kontrolowanej temperatury. Wykorzystywane są zarówno w transporcie międzynarodowym, jak i wewnątrzkrajowym.
Izotermy i chłodnie powstają na bazie zaprojektowanego przez nas systemu aluminiowych profili i charakteryzują się dużą wytrzymałością, wysoką estetyką i doskonałą szczelnością. W naszych zabudowach uzyskaliśmy bardzo niski współczynnik przenikalności cieplnej, co świadczy o doskonałym wyizolowaniu zabudów i pozwoli np. na dużą oszczędność związaną z doborem nieprzewymiarowanego agregatu chłodniczego.
Wersje nadwozi izolowanych
Podstawowe nadwozia do przewozu w kontrolowanej temperaturze dostępne w Pony Auto-Polska:
- KIZ– Izoterma przeznaczona do przewożenia ładunków w temperaturze od 0°C do +5°C
- KCH– Chłodnia przeznaczona do przewożenia ładunków w temperaturze do -20°C
Bezpieczeństwo
Posiadamy atest NIZP-PZH na zabudowy samochodowe specjalizowane typu kontener/izoterma/chłodnia. Atest ten zaświadcza o tym, że nasze zabudowy mogą być przeznaczone do transportu artykułów spożywczych w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych.
Wydajemy certyfikat ATP potwierdzający zgodność zabudowy z Umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów spożywczych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów w kategorii FNA oraz FRC.
Ściany wykonujmy z paneli warstwowych, które są wytrzymałe i łatwe do utrzymania w czystości. Z tyłu zabudowy montujemy drzwi dwuskrzydłowe, otwierane o kąt 270º z blokadą w pozycji otwartej i zamknięciem ryglowym z klamką kasetową ze stali nierdzewnej. Drzwi wyposażone są w wielostopniowe uszczelki zgrzewane na rogach. Rama drzwi jest wyizolowana, lakierowana na biało i zintegrowana z zawiasami.
Standardowo podłoga wykończona jest wylewką lub laminatem antypoślizgowym. Jeżeli zależy nam na jak najwyższej wytrzymałości podłogi to proponujemy wykonanie jej z jednego arkusza wysoce odpornej na ścieranie anodowanej aluminiowej blachy.