Nadwozia izolowane
Nadwozia izolowane wykorzystywane są wszędzie tam gdzie konieczne jest zapewnienie stabilnej temperatury dla przewożonego ładunku niezależnie od warunków zewnętrznych. Przede wszystkim jest to branża spożywcza i gastronomiczna, ale także transport leków, kwiatów, klejów, farb i innych produktów wymagających kontrolowanej temperatury.
Izotermy i chłodnie powstają na bazie zaprojektowanego przez nas systemu aluminiowych profili i charakteryzują się dużą wytrzymałością, wysoką estetyką i doskonałą szczelnością. W naszych zabudowach uzyskaliśmy bardzo niski współczynnik przenikalności cieplnej, co świadczy o doskonałym wyizolowaniu zabudów i pozwoli np. na dużą oszczędność związaną z doborem nieprzewymiarowanego agregatu chłodniczego.
Wersje nadwozi izolowanych
Chłodnie i izotermy wykonujemy na podwoziach o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) aż do 24t.
Podstawowe nadwozia do przewozu w kontrolowanej temperaturze dostępne w Pony Auto-Polska:
- KIZ– Izoterma przeznaczona do przewożenia ładunków w temperaturze od 0°C do +5°C
- KCH– Chłodnia przeznaczona do przewożenia ładunków w temperaturze do -20°C
Bezpieczeństwo
Posiadamy atest NIZP-PZH na zabudowy samochodowe specjalizowane typu kontener/izoterma/chłodnia. Atest ten zaświadcza o tym, że nasze zabudowy mogą być przeznaczone do transportu artykułów spożywczych w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych.
Wydajemy certyfikat ATP potwierdzający zgodność zabudowy z Umową o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów spożywczych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów w kategorii FNA oraz FRC.
Tył zabudowy
Standardowo z tyłu zabudowy montujemy drzwi dwuskrzydłowe, otwierane o kąt 270º z blokadą w pozycji otwartej i zamknięciem ryglowym z klamką kasetową ze stali nierdzewnej. Drzwi wyposażone są w wielostopniowe uszczelki zgrzewane na rogach. Rama drzwi jest wyizolowana, lakierowana na biało i zintegrowana z zawiasami.
Opcjonalne za drzwiami można zamontować windę załadunkową.
Winda slider
Inny typ windy szczególnie polecany przez nas to winda Slider montowana pod ramą pojazdu. Pozwala na swobodny dostęp do przedziału ładunkowego. W momencie kiedy nie będzie potrzebna np. przy załadunku i rozładunku za pomocą rampy załadowczej czy wózka widłowego, będzie bezpiecznie schowana pod ramą pojazdu i nie będzie narażona na uszkodzenia. Dwa siłowniki podnoszenia oraz 2 siłowniki przechyłu zapewniają maksymalną stabilność platformy.