Nadwozia firanowe - Zabudowa kurtynowa
Zabudowa kurtynowa to popularny wybór w firmach transportowych. Ich zaletą jest łatwy i szybki dostęp do boku nadwozia poprzez suwane firany, co pozwala na prostszy załadunek i rozładunek – szczególnie przy towarze o znacznej długości i wadze. Plandeka w nadwoziu firanowym napinana jest zarówno w poziomie jak i w pionie , co wiąże się z jej większą wytrzymałością. Napinanie poziome realizowane za pomocą napinacza, natomiast pionowe odbywa się przy pomocy klamer. Firany wykonujemy na podwoziach o DMC aż do 24t.
Zdajemy sobie sprawę, że w transporcie liczy się każdy kilogram ładowności. Dlatego wypracowaliśmy balans pomiędzy możliwie niską masą zabudowy, a jej wysoką wytrzymałością.

Rodzaje zabudów firanowych
Podstawowe nadwozia firanowe dostępne w Pony Auto-Polska:
FPR – firana profesjonalna:
- System profesjonalnej firany z szyną ALU typ L160
- Boki suwane (firany) z napinaczami plandeki
- Dach otwierany niezależnie od boków
FSD – firana stały dach:
- Boki suwane (firany) z napinaczami plandeki
- Dach stały na konstrukcji stalowo – aluminiowej

Standardowa specyfikacja
- Rama dostosowana do DMC pojazdu (aluminiowa, stalowo – aluminiowa lub stalowa ocynkowana ogniowo)
- Obrzeże boki i przód aluminiowe anodowane , tylny pas – ze stali nierdzewnej lub stali ocynkowanej
- Bez burt bocznych, przy podłodze jeden rząd aluminiowych profili tzw. piramidowych
- Na obrzeżu profil hakowy ze zderzakiem paletowym oraz systemem mocowania pasów co 200 mm
- Kłonice przednie i tylne stałe aluminiowe anodowane
- Kłonice środkowe firanowe – łamane i wypinane, kłonice przesuwane po wypięciu z gniazda
- Przednia ściana aluminiowa anodowana na pełną wysokość
- Podłoga wyłożona wodoodporną sklejką z fakturą antypoślizgową
- Aluminiowe deski osłonowe plandeki

System mocowania ładunku
Dzięki naszemu autorskiemu systemowi mocowania ładunku, możesz mieć pewność, że każdy przewożony towar będzie odpowiednio zabezpieczony.
Na całej długości zabudowy stosujemy profil hakowy ze zderzakiem paletowym wyposażony w multipunktowy system mocowaniem pasów. Dodatkową opcją są uchwyty ładunkowe wyciągane z obrzeża.

Kabina Glob
Moduł Glob przeznaczony jest do pojazdów z długą kabiną samochodu. Nowoczesna oprawa zintegrowanej kabiny z podwyższonym dachem i łóżkiem opuszczanym o szerokości 80 cm może śmiało konkurować z seryjnymi wykonaniami podwyższonego dachu oferowanymi przez samych producentów. Podstawowy moduł Glob można dodatkowo wyposażyć w owiewki boczne i spojler dachowy, którego wysokość można nastawić nawet do 4 metrów wysokości całkowitej (często dotyczy samochodów ciężarowych o podwyższonej pojemności ładunku). Kabina Glob dostępna jest w 3 wersjach (N, S i W). Glob N – wersja bez nadstawki, Glob S – wersja ze stałą nadstawką 20 cm, Glob W – wersja z regulowanym spojlerem 105 – 135 cm. Dostępna dla pojazdów marki Renault Gama D, DAF LF i VOLVO FL.

Tył zabudowy
Istnieje kilka opcji zamknięcia zabudowy:
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe pełne aluminiowe z zamkami ryglowymi
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe aluminiowe z wypełnieniem panelowym z zamkami ryglowymi
- Drzwi ćwiartkowe pełne aluminiowe lub z wypełnieniem panelowym. Sprawdza się przy przewozach dłużycowych, gdzie jedno ze skrzydeł zabudowy pozostaje otwarte. Drzwi nie będą wychodzić poza obrys pojazdu, dzięki czemu transport nie będzie traktowany jako wielkogabarytowy.
- Platforma załadunkowa jako tylne zamknięcie z klapą domykającą unoszoną na sprężynach gazowych. Dla zapewnienia odpowiedniej stabilności niezbędne jest spinanie zabudowy za pomocą pasów. Jest to rozwiązanie najrzadziej stosowane – znacznie bardziej polecamy windę za drzwiami lub windę typu slider pod ramą zabudowy.

Platforma załadowcza typu Slider
Szczególnie polecany przez nas typ windy to winda Slider montowana pod ramą pojazdu. Pozwala na swobodny dostęp do przedziału ładunkowego – szczególnie polecana przy załadunku i rozładunku za pomocą rampy załadowczej czy wózka widłowego. W takiej sytuacji będzie bezpiecznie schowana pod ramą pojazdu i nie będzie narażona na uszkodzenia. Dwa siłowniki podnoszenia oraz 2 siłowniki przechyłu zapewniają maksymalną stabilność platformy.

Liftmastery
W przypadku załadunku bardzo wysokich towarów polecamy wyposażyć nadwozie w Liftmastery. Dzięki temu zabezpieczymy nadwozie przez przypadkowym uszkodzeniem, kiedy towar ładowany jest pod dach.
Montujemy także system unoszenia dachu do jazdy o 50 mm.

Kompatybilne marki







Ulotki produktowe do pobrania